4. UDVIDELSE AF REPARATION
Hvis det bliver klart under en reparation, at yderligere arbejde er ønskeligt eller nødvendigt, skal værkstedet udfolde enhver rimelig anstrengelse for at komme i kontakt med kunden og informere herom.
5. FÆRDIGGØRELSESTIDSPUNKT
Tidspunktet for reparationens afslutning opgives kun til kunden, såfremt det kan overholdes.
6. FAKTURA
Faktura skal være læselig og give en detaljeret beskrivelse af reparationen og medgående materialer og i øvrigt være i overensstemmelse med Konkurrencerådet faktureringsregler.
7. BETALINGSBETINGELSER
Kunden bør gøres opmærksom på værkstedets betalingsbetingelser samtidig med reparationsaftalen. Det er forudsat, at værkstedet kan udøve sin tilbageholdsret indtil betaling sker, såfremt der ikke er aftalt kredittid.
8. REKLAMATIONER
Reklamationer over mangler ved det udførte arbejde bedes meddelt værkstedet så hurtigt som muligt, så afhjælpning kan ske. I tilfælde af tvist kan kunden kontakte Central-foreningen af Autoreparatører i Danmark for at få en vurdering af sagen.
9. ANSVAR
Værkstedet skal omhyggeligt drage omsorg for kundens køretøj, så længe det er i værkstedets varetægt. Værkstedet bør være forsikringsdækket for ansvaret for kundens køretøj.
10. UDSKIFTEDE RESERVEDELE
Udskiftede reservedele skal udleveres til kunden, hvis denne ved aftalens indgåelse har anmodet herom, medmindre det er en garantireparation eller, der er tale om ombytningsdele.
11. MEDDELELSE TIL KUNDEN OM DEFEKTER
Selv om værkstedets ansvar er begrænset til det bestilte arbejde, skal kunden gøres opmærksom på fejl og mangler, som man under arbejdet bliver opmærksom på.